اطلاعات اسم عرشیا

جنسیت پسر
نام به انگلیسی arshiya
تلفظ نام به انگلیسی /aršiyā/
تلفظ به فارسی عرشیا
افراد دارای این نام 132,849
ابجد 581
ریشه نام فارسی ، عربی
 

ریشه اسم عرشیا

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام عرشیا فارسی ، عربی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " عرشیا " تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام عرشیا به صورت “ /aršiyā/ "  رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام عرشیا بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی درباره نام عرشیا

 
معنی اسم عرشیا در فرهنگ اسم ها:
معنی: ملکوتی، آسمانی، منسوب به عرش، [عرش، ی ( پسوند نسبت )، ا ( پسوند نسبت یا اسم ساز ) ]، عرش، ( عربی ـ فارسی ) ]عرش + ی ( پسوند نسبت ) + ا ( پسوند نسبت یا اسم ساز ) [، ملکوتی آسمانی، مرکب از عرش + الف نسبت
 
معنی اسم عرشیا در ثبت احوال:
[عرش + ی (پسوند نسبت) + ا (پسوند نسبت یا اسم ساز)]، منسوب به عرش، عرش.
 

حروف ابجد نام عرشیا

ابجد اسم عرشیا شامل عدد " 581 " و ابجد وسیط آن شامل عدد " 29 " و ابجد صغیر آن شامل عدد" 14 " می گردد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «عرشیا»

عرفان
علی
عماد
عباس
عدنان
عمران
عادل
عارف
علی‌ رضا
عبدالرشید
 

نام های هم آوا دختر با اسم «عرشیا»

عرشیان
عرفانه
عسل
عارفه
عذرا
عطیه
عطرسا
عطرین
ماریا
آندیا
 

خصوصیات کلی  اسم عرشیا

رنگ نام عرشیا زرد می باشد. اگر بخواهیم اشاره ای به مهمترین و بارزترین ویژگی نام هومن بکنیم هوش بسیار زیادی است که این افراد دارند. همین هوش بسیار بالا و موقعیت سنجی های دقیق موجب شده است که خوش بینی بسیار زیادی به زندگی و موقعیت هایی که با آنها روبرو می شوند داشته باشند و در نتیجه موفقیت های بسیاری را به دست آورند. شخصیت بسیار والای این افراد که با هوش بسیار زیاد آن را ایجاد کرده اند موجب شده است که دوستان زیادی در اطراف خود داشته باشند و اصطلاحا دور و بر آنها همیشه پر  از دوست و آشنا باشد. اگر نام شما هم عرشیا است سعی کنید که در رسیدن به اهداف خود ابتدای مسیر را صحیح و درست  آغاز کنید چرا که هوش بسیار بالای شما میتواند تضمینی برای رسیدن به بزرگترین اهداف و بزرگترین موفقیت ها  باشد.


منبع: راسخون